petak, 10. srpnja 2020.

Gdje je tvoja Scout Sister danas?

Kada si se prvi put učlanila u izviđače?
Ko te je doveo, preporučio, koga si upoznala...?
Ko je tvoja prva izviđačka sestra koja ti je pružila ruku i upoznala te sa izviđačkim životom, navikama, ljudima, kampom, pisanim i nepisanim pravilima...?

Gdje je tvoja izviđačka sestra danas?

Moja Scout Sister je tu pokraj mene i dalje, i srce mi je veliko zbog toga, srce ko kuća! Svašta se tu proživilo i doživilo u zadnjih minimalno 15 godina koliko sam dijelom izviđačke porodice.

Moja Scout Sister (Amila) je rođena u izviđačkoj porodici, njeni roditelji i porodica su se bavili izviđaštvom u svojoj mladosti, a neki su ostali zaljubljeni u izviđaštvo, šumu i prirodu - i dan danas. Mogu slobodno reći da ona ima to neko urođeno izviđaštvo, dok se u mojoj porodici niko prije mene nije bavio izviđaštvom niti bio članom ove organizacije... Tako da pri prvom dolasku Amila poznaje više ljudi u izviđačima, oni znaju da je ona kćerka Berine i Huse, te kada smo se učlanile u naš matični Odred izviđača “Stari Grad” Mostar, Amila je bila ta koja me upućivala u ono što je meni bilo novo, a njoj već poznato... Malo po malo, razvile smo jedno jako i specifično izviđačko prijateljstvo, uskoro s ponosom počinjemo nositi nadimak “Nikolica s Prikolicom” koji nam je sa strašću dodijeio tadašnji načelnik Odreda, naš dobri Amer - jer se nismo nikad razdvajale i bile smo nerazdvojne, dan danas nas tako zove 😁

#scoutsisters Amila i Tea

I mogu ti reći baš mi je to drago čuti, nekako u želju, vrati u djetinjstvo!

Kad bi nas pitali ko je Nikolica, a ko Prikolica odgovor bi bio “to smo ti mi zajedno”. Zaista smo imali posebno djetinjtvo, tinejdžerstvo, dvadesete, pa sad evo i tridesete gazimo zajedno. Mnogo je tu bilo situacija i događanja koje su ojačale, učvrstile čvor našeg prijateljstva.

Izviđači su generalno jedno posebno društvo, na prvi pogled obično, ali zaista vjerujte posebno. Oni koji su članovi, definitivno će znati o čemu govorim. Tu se okupljaju svi, od 7 do 77 (godina), bez ikakvih ograničenja, ravnopravno druženje, zajednička ljubav prema druženju, prirodi i izviđaštvu. Nekad se nije lahko iznijeti sa ovim društvom, to su ljudi koji izbijaju šale na svoj i na tvoj račun, pa se Boga mi moraš naučiti nositi s tim da ostaneš nasmijan, a duboko u sebi isprovociran, da pokažeš stav da ti je svejedno kako bi što prije prešli na nekog drugog i hvatali njega sa njihovim forama I fazonima... o tome više u tekstu _ Novi kolač u izviđačima.

Tada bismo se moja Scout Sister i ja uvijk ohrabrivale riječima “ma pusti njih i njihove priče, zezaju te, ne misle to ozbiljno" ili "oni to tebe zezaju jer si im draga, da nisi ne bi” i nekako smo se uz tu podršku lakše nosile sa svojim novim šašavim izviđačkim društvom i neizbježnim komentarima “starijih”. A kad se pojave prve simpatije, momci, nove žene u kampu, e tu već počinju teže, mnogo, mnogo teže zezancije na tvoj račun, budi spremna, nikad ne znaš koji komentar će te dočekati, ali uz svoju Scout Sistser nema brige po tom pitanju, čuvamo leđa, borimo se sa vukovima, boba sa mnogim pitanjima i potpitanjima, treba tu hladne glave otić' na spavanje na kraju noći... kad uhvate u mašinu, ne popuštaju!

Iako sam sada u tridesetim, i dalje upadam u tu njihovu mašinu s vremena na vrijeme, zbog raznoraznih stvari, od komentara vezanih za moje fotke i videa na društvenim mrežama, kilaži, kulinarskim umjećima, vrijednosti, hobijima, mužu, stilu života.... ili jedeš papriku ili meso – nema između! Mala, na kraju će ručku ćufte biti umjesto dolme! - reče meni neki dan naš čika kuhar Zlatko 😂😂😂

… ruku na srce, nekad sam i ja ova mašinerija koja izbija šale na tvoj račun, zavisno od situacije, uloge se tu redovno isprepliću, važno je da se niko ne ljuti i da nema zle namjere. Bilo je tu još raznih situacija, borba sa samim sobom, prihvatanja drugog i drugačijeg, mlađeg, starijeg, i na kraju svi zajedno sjedimo za istim stolom!

U svim tim iskustvma, kojih ima mali milion, a pisat ćemo o svemu, nemojte brinuti 😊 shvatiš da te izviđačka organizacija uči životnoj školi. Izviđači žive po istim principima u cijelom svijetu - to su većinom veseli i duhoviti ljudi koji su spremni pomoći slabijem, nije ih sramota raditi, družiti se sa raznoraznim ljudima, različitih kultura, običaja, slojeva društva... U ovoj mojoj izviđačkoj porodici to nije bitno, ako ti treba pomoć pomoćemo ti, a za uzvrat ti pomozi nekom drugom da se magični krug dvanja i primanja nastavi. Kada pričam o pomoći ne mislim samo na finansijsku pomoć već na sve ostale vidove pomoći koje članovi porodice daju jedni drugima, podrška, poticaj, motivacija, ljubav, prijateljstvo, socijalizacija...

Iz izviđačkog društva izađeš sigurno jača i bolja, svjesna sebe, jer si se izborila za svoje stavove, ako ti baš i ne ide da se nosiš sa raznoraznim šalama ili dobronamjernim provokacijama - onda još uvijek nisi otkrila svoju Scout Sister ili joj nisi dala priliku da ti se približi i pomogne da se nosiš sa tim okruženjem, vrijeme je da osvijestiš da žene nisu ženama uvijek konkurencija, već i sestra i brat i prijatelj!

Tekst napisala Tea KATICA

Podijeli i ti svoje iskustvo sa nama, pošaljite nam svoju priču o svom izviđačkom životu, svojim izviđačkim počecima i svojim sestrama!

Pišite nam: scoutsisters.bh@gmail.com




Nema komentara:

Objavi komentar